Title

Uždegimas

 

Jei jau perskaitėte I dalį apie uždegimą, toliau galite atlikti testą, kuris padės nustatyti, kuri jūsų organizmo sistemos dalis nuo uždegimo kenčia labiausiai.

Uždegimas

 

Šis testas nėra skirtas diagnozei, bet gali padėti nukreipti jus tinkama linkme pasirenkant tinkamą produktų eliminavimo planą.

 

Kiekvienoje dalyje pasirinkite atitinkamą kiekvienos aprašytos būsenos dažnumą per pastaruosius 1-3 mėnesius. Susumuokite taškus. Kuriose kategorijose surinkote daugiau nei 8 taškus? Gali būti, kad tokių bus daugiau nei viena. Neišsigąskite, dažnai uždegimas būna paplitęs organizme gana plačiai, nes tai ilgai neišspręsta problema.

Uždegimas II dalis

Smegenų ir nervų sistemos uždegimo įvert
Virškinimo sistemos uždegimo įvertinimo
detoksikacijos sistemos uždegimo įvertin
cukraus reguliavimo sistemos uždegimo įv
endokrininės sistemos uždegimo įvertinim
Raumenų ir kaulų sistemos uždegimo įvert

 

Jums tinkamas 1 eliminavimo planas, jei:

  • vienoje dalyje surinkote 8 ar daugiau taškų;

  • bendras testo taškų skaičius 15 ar mažiau;

  • tiesiog norite pagerinti savo kasdieninę savijautą.

 

Jums tinkamas 2 eliminavimo planas, jei:

  • surinkote 8 ar daugiau taškų keliose testo dalyse;

  • bendras testo taškų skaičius 16 ar daugiau;

  • esate pasiruošęs rimtai spręsti sveikatos problemas, susijusias su uždegimu.

 

 1 eliminavimo planas

Turėsite atsisakyti 4 produktų grupių ir bent 4 savaites laikytis šio plano. Po 4 savaičių vieną iš 4 produktų galite bandyti grąžinti į savo mitybą ir stebėti savo organizmo reakciją. Maisto produktai, kurie turi būti pašalinti iš mitybos:

  1. Uždegiminiai aliejai. Rapsų, saulėgrąžų, sojų, kukurūzų, vynuogių kauliukų, riešutų ir žinoma – trans riebalai. Tai ypač uždegimą skatinantys produktai, kurių vengti privaloma visiems, bent truputį besirūpinantiems sveikata.

  2. Grūdai. Net ir tie, kuriuose nėra gliuteno. Daug žmonių netoleruoja ar sunkiai toleruoja grūdines kultūras.

  3. Pieno produktai. Laktozė ir pieno baltymas – kazeinas dažnai sukelia uždegiminę reakciją organizme, o netoleravimo požymiai nebūtinai pasireiškia tiesiogiai.

  4. Cukrus ir saldikliai. Medus, klevų sirupas, datulės, net ir stevija. Visi produktai, kurie maistą padaro saldesnį, gali sukelti uždegimą.

 

 2 eliminavimo planas

Turėsite atsisakyti 8 produktų grupių ir bent 8 savaites laikytis šio plano. Po 8 savaičių vieną iš 8 produktų galite bandyti grąžinti į savo mitybą ir stebėti savo organizmo reakciją. Maisto produktai, kurie turi būti pašalinti iš mitybos:

  1. Uždegiminiai aliejai.

  2. Grūdai.

  3. Pieno produktai.

  4. Cukrus ir saldikliai.

  5. Ankštiniai. Lęšiai, kinva, pupelės ir visi sojos gaminiai. Juose gausu lektinų, fitatų ir kitų uždegimą skatinančių baltymų.

  6. Riešutai ir sėklos. Jei riešutų ir sėklų nemirkote, organizmas juos sunkiai virškina, nes kaip ir ankštiniuose, juose gausu medžiagų, trukdančių absorbuoti kitas naudingas maistines medžiagas.

  7. Kiaušiniai. Nors tai nuostabus maistinių medžiagų šaltinis, yra žmonių, kurie jautrūs ne tik kiaušinio baltyme eančiam albuminui, bet ir visam kiaušiniui.

  8. Bulviniai - pomidorai, pipirai, paprikos, bulvės, baklažanai. Visi šie produktai turi alkaloidų, galinčių sukelti lėtinį uždegimą.

 

Kava ir alkoholis nėra įtraukti nei į vieną iš protokolų, nes tai ne maisto produktai. Tačiau abu gali paskatinti uždegimą, ypač nervų sistemos. Todėl jei uždegimo požymių yra nervų sistemoje, turėsite atsisakyti alkoholio ir kavos gėrimų.

Jei patiriate smegenų ir nervų sistemos uždegimą, papildomai jums gali padėti: žuvies produktai (juose gausu omega-3 riebalų rūgščių), MCT aliejus (padeda smegenų veiklai), „Lion‘s mane“ grybais praturtinta kava ar arbata, krilių aliejus, magnis, aerobiniai pratimai (ėjimas, bėgimas), valerijonų šaknys.

Jei patiriate virškinimo sistemos uždegimą, papildomai jums gali padėti: virtos daržovės, kaulų sultinys, raugintos daržovės, probiotikai, L-glutamino papildai, virškinimo fermentai, guobos žievė.

Jei patiriate detoksikacijos sistemos uždegimą, papildomai jums gali padėti: kiaulpienių arbata, spirulina, petražolės ir kalendos, sieros turinčios daržovės (česnakai, svogūnai, kopūstai), lapinės daržovės (kale salota, rukola, špinatai).

Jei patiriate cukraus reguliavimo sistemos uždegimą, papildomai jums gali padėti: cinamonas, tikriniai blizgučiai (reishi grybai), berberinas, chromas, matcha arbata, obuolių actas, daug skaidulų turinčios daržovės.

Jei patiriate endokrininės sistemos uždegimą, papildomai jums gali padėti: mineralinis vanduo, jūros daržovės, žuvis, roibos arbata, ašvaganda, nakvišų aliejus.

Jei patiriate raumenų ir kaulų sistemos uždegimą, papildomai jums gali padėti: MSM (metilsulfonilmetanas), ciberžolė, kolagenas, gliukozamino sulfatas, infraraudonųjų spindulių sauna, CBD aliejus.

Jei patiriate autoimuninės sistemos uždegimą, papildomai jums gali padėti: gyvulinės kilmės organų mėsa, menkių kepenų aliejus, emu aliejus, juodojo kumino sėklų aliejus, šeivamedžio uogos, briuselio kopūstai.